Klaun, ktorý nechce aby ste sa smiali – grafika a postup

Úsmev cez slzy. Tak by sa dal zhrnúť charakter jednej z mojich posledných zákaziek. Klaun -ten už dávno nie je len symbolom radosti a smiechu. Za veselými farbami sa ukrýva bytosť, ktorá je vo svojom vnútri trhaná na kúsky rokmi potlačovanou zlosťou. V článku nájdete priebeh zákazky od skice až po výsledok.

Klientom je nahrávacie štúdio TNT Records. K zadaniu patril aj ilustračný obrázok, aby som sa vedela odpichnúť z miesta. Ďalšie požiadavky boli: zakomponovať konkrétny nápis, depresívna atmosféra grafiky, vložiť a upraviť logo. Tak som sa dala do práce.

Dohodli sme sa na tom, že na začiatok pošlem skicu s návrhom. Stálo ma to asi 3 začmárané papiere, kým som docielila to, s čím som bola spokojná. Prvé návrhy mi nestáli za povšimnutie, tak som sa snažila ďalej. Takto vyzerá tretí a aj finálny. Erb som dokresľovala dodatočne, aby grafika pôsobila viac ucelene.

klaun, skica

Po schválení návrhu som začala pracovať v Illustratore. Čiary som pretvárala perom na čisté línie. Keďže má byť klaun “na oko veselý, ale v duši smutný”, musím to byť vidieť aj navonok. Unavené oči a kruhy pod očami k tomuto výrazu prispeli. Jazvy značia o jeho neľahkom živote a o tom, že si už čo-to prežil.

klaun, postup

Tak a základ by bol. Klaunova hlava sa mi zdala príliš úzka a dlhá. Preto som ho spravila trochu príjemnejším menšou zmenou pomeru jeho proporcií.

klaun, postup

Ešte skorigovať erb a nejaké detaily a máme ďalší posun.

klaun, postup

Po poslaní skice sme sa dohadovali o farbách. Vo väčšine sme sa zhodli, takže som nemusela upustiť zo svojho plánu. Prvotná farebnosť vyzerala takto.

klaun, postup

Bolo tu ešte dosť práce na detailoch. Výzor unavených očí som podporila tieňmi na kruhoch pod očami. Aby zuby nevyzerali ako placka, rozhodla som sa pre jemný lesk a tieň.

klaun, postup

Erb nemal byť najvýraznejšou časťou grafiky, preto som mu dopriala len jemné plošné tiene a trochu lesku.

Na rade bol nápis. Voľba padla na ručne písaný “font”, pretože som mala potrebu grafiku trochu uvoľniť. Navyše sa tak skrátil čas s hľadaním vhodného fontu a tiež sa znížil rozpočet, nakoľko som nemusela kupovať licenciu k písmu.

klaun, písmo

Klient bol spokojný s grafikou, no font a logo bolo potrebné zmeniť. Dohodli sme sa na “rukou písanom” písme. Následne som spravila návrhy pre vhodné umiestnenie loga.

Padla požiadavka na inú farebnosť klaunových doplnkov (hviezda, límec, pruhy okolo očí). Preto som spravila niekoľko možných variant, ktoré by sa ku grafike hodili.

postup, klaun

Boli vybrané dve varianty. Prišla na rad farba loga. Tá mala byť univerzálna a vhodná pre biele aj čierne tričko. Do úvahy pripadala šedá a zelenomodrá (vo farbe límca).

klaun farebnost

Klient rozhodol, že pre logo nájde vhodnejšie umiestnenie na tričku a z grafiky ho škrtol. Finálne dve farebné variácie grafiky (s vodoznakom) vyzerajú takto.

 klaun, grafika

Požiadavky pre tlač a prezentáciu

Po rozhodnutí klienta som mu na jeho požiadavku zaslala niekoľko súborov s grafikami.

  • Pre prezentáciu 3 veľkostné varianty každej grafiky na bielom aj čiernom pozadí. Dokopy 12 JPG súborov, RBG farebnosť, 320 DPI.
  • Pre prezentáciu som vytvorila a poslala aj vizualizáciu výsledných grafík na bielom a čiernom tričku vo formáte JPG.

klaun, vizualizacia

  • Pre tlač som zaslala 3 veľkostné varianty každej grafiky na priehľadnom pozadí. Dokopy 6 PNG súborov, RBG farebnosť, 320 DPI. Ak sa vám tričko zapáčilo, môžete si ho objednať na webe TNT Records cez sekciu shop.
  • Na požiadanie som zaslala obe varianty vo formáte AI.

Suma sumár – 2 farebné varianty grafiky, 3 formáty, 21 súborov, + 1 dodatočný PNG súbor.

Záverom

Táto skúsenosť ma mnohému naučila. Aj keď som si na začiatku predstavila, koľko asi mi grafika zaberie, čas som v konečnom dôsledku odhadla zle. Trvalo to podstatne dlhšie. Nie je to len o tom, niečo nakresliť. Ide tu o to, aby bola spokojnosť na oboch stranách. A to si vyžaduje kompromisy a hlavne čas. Dôležitá je najmä komunikácia. Ocenila som, že so mnou klient komunikoval cez ICQ. Na jeho reakcie som nemusela dlho čakať, čo mnohé urýchlilo. Ako začínajúci grafik som ocenila hlavne to, že sa odomňa taktiež očakávali rýchle reakcie a korekcie. Len takto sa totiž môžem zlepšovať.

Najlepšie však je, že s niečím čo som vytvorila je spokojná aj druhá strana. Dostala som pozitívnu odozvu a to ma uisťuje o správnej ceste môjho snaženia. Už sa začala ďalšia spolupráca spojená s novými grafikami. To je tá najsladšia odmena. To očakávanie niečoho nového a pocit, že robím vec, ktorá v očiach ľudí nezanikne.

Tento obsah bol zaradený v To čo robím ja. Zálohujte si trvalý odkaz.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>